Siirry pääsisältöön

Kuinka tarkistaa BMW:n vesipumppu

 

BMW-autojen pumppu muuttuu käyttökelvottomaksi akselin liiallisen välyksen, juoksupyörän kulumisen ja viallisten tiivisteiden aiheuttaman tiiviyden menetyksen vuoksi. Kulumisen seurauksena jäähdytysmekanismin sisällä ei ole normaalia painetta, jäähdytysneste kuumenee ja kiehuu. Viallinen pumppu on korjattava tai vaihdettava kiireellisesti - yksikön epänormaali toiminta johtaa nopeasti moottorin rikkoutumiseen.

Kuinka tarkistaa vesipumppu itse

BMW:n pumpun tarkistaminen on helppoa ilmeisen toimintahäiriön havaitsemiseksi. Ota pumpun akseli ja yritä kääntää sitä eri suuntiin. Pieninkin välys viittaa vialliseen laakeriin, jolloin pumppu on vaihdettava.

Ahtimen perusteellisempi tarkistus (irrottamatta sitä) suoritetaan seuraavasti:

  • Lämmitä moottori käyttölämpötilaan (+ 80 ... 90 °C).
  • Polttomoottorin käydessä purista kädellä jäähdyttimestä tulevaa jäänestoainetta sisältävää putkea.
  • Jos pumppu toimii oikein, putkessa on jatkuva paine. Muussa tapauksessa pumppu on viallinen. Syynä on yleensä pyörinyt juoksupyörä.

Ennen kuin tarkistat BMW-pumpun tarkemmin, tarkista yksikön asennuspaikka. Päästäksesi siihen käsiksi, poista kaasunjakelumekanismin suojakotelo. Tiivisteen alta ei saa näkyä jäänestoainevuotoja: jopa kuivuneet nestejäämät osoittavat, että sitä virtaa ulos tiivisteen alta voimakkaassa paineessa. Vuodot ovat yleensä punertavia tai ruskehtavia - riippuen sisään kaadetun jäänestoaineen väristä.

Ennen kuin irrotat pumpun laakerin ja juoksupyörän kunnon tarkistamiseksi, varmista, että jäähdytysmekanismi toimii normaalisti eikä sen sisällä ole ilmalukkoja. Paras paikka bmw huolto Vantaa. Huoltokeskuksessa on tähän tarkoitukseen erikoisvarusteita, joita ilman on erittäin vaikea havaita piileviä ongelmia.

Pumpua purettaessa on ensin tarkastettava juoksupyörän lavat. Jos ne ovat epämuodostuneita tai rikki, pumppu on vaihdettava. Jäänestoainevuotoja ei saa olla kohdasta, jossa pumppu on kytketty tehoyksikköön. Moottorin käytön aikana kuuluvan melun ja vihellyksen syynä voi olla ahtimen laakeri. Tämä voidaan tarkistaa irrottamalla hihna hihnapyörältä ja irrottamalla jälkimmäinen käsin. Viallinen laakeri viheltää ja pyörii epätasaisesti.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tuulilasinpyyhkijät narisevat lasilla: syyt ja mitä tehdä?

  Miksi tuulilasinpyyhkijät narisevat? Tuulilasinpyyhkimien narinaan voi olla useita syitä. Tämä ei ole niin merkittävä toimintahäiriö, että se häiritsisi ajamista, mutta se voi johtaa naarmuuntumiseen pinnalla tai viitata vakavampiin rikkoutumiseen tulevaisuudessa. Siksi, jos auton tuulilasinpyyhkijät narisevat, on tarpeen selvittää ilmiön syy ja poistaa se mahdollisimman pian, jotta vakavampia seurauksia ei ilmene. Tärkeimmät syyt tuulilasinpyyhkimien narinaan ovat: vialliset tuotteet tai niiden heikko laatu, mikä estää tämän elementin normaalin toiminnan; yleisin syy tuulilasinpyyhkimien narinaan on löysä kiinnitys pintaan, joka johtuu pölyn tai hienon lian pääsystä niiden alle; joitakin osia ei ole voideltu (tämä johtaa usein siihen, että ääni kuuluu tietyssä ongelma-alueessa ja helpottaa myös syyn löytämistä ja poistamista); osien kiinnitysmekanismi ei sulkeudu kokonaan, mikä johtaa tyypillisten äänien esiintymiseen; asennuksen aikana on tehty virheitä, joten ne eivät to...

Miksi polttoainepumppu ei toimi

  Auton polttoainepumput voivat olla sähkökäyttöisiä tai mekaanisia. Ensimmäiset syöttävät bensiiniä säiliöstä ruiskutusjärjestelmään. Jälkimmäiset voidaan jakaa kahteen tyyppiin. Nämä ovat joko korkeapainepolttoainepumppuja – korkeapainepolttoainepumppuja, joita tarvitaan polttoaineen suoraan ruiskuttamiseen sylintereihin – tai yksiköitä, jotka toimivat yhdessä kaasuttimien kanssa – niitä käytetään vanhemmissa autoissa. Emme käsittele korkeapainepolttoainepumppuja tänään, mutta tässä artikkelissa tarkastelemme mahdollisia sähköisiä ja mekaanisia ongelmia perinteisissä pumpuissa. Tässä ovat yleisimmät: Sähkövirransyöttöpiirin toimintahäiriöt. Näitä ovat katkenneet johdot, palaneet sulakkeet ja liitosten hapettuminen. Tämän seurauksena polttoainepumppu ei käynnisty, kun sytytysvirta kytketään, koska sähkömoottoriin ei tule virtaa. Polttoainesuodattimen vakava likaantuminen. Tässä tapauksessa pumppu ei yksinkertaisesti pysty pumppaamaan tarvittavaa polttoainemäärää ja luomaan...