Siirry pääsisältöön

Tuulilasinpyyhkijät narisevat lasilla: syyt ja mitä tehdä?

 

Miksi tuulilasinpyyhkijät narisevat?

Tuulilasinpyyhkimien narinaan voi olla useita syitä. Tämä ei ole niin merkittävä toimintahäiriö, että se häiritsisi ajamista, mutta se voi johtaa naarmuuntumiseen pinnalla tai viitata vakavampiin rikkoutumiseen tulevaisuudessa. Siksi, jos auton tuulilasinpyyhkijät narisevat, on tarpeen selvittää ilmiön syy ja poistaa se mahdollisimman pian, jotta vakavampia seurauksia ei ilmene.

Tärkeimmät syyt tuulilasinpyyhkimien narinaan ovat:

  • vialliset tuotteet tai niiden heikko laatu, mikä estää tämän elementin normaalin toiminnan;
  • yleisin syy tuulilasinpyyhkimien narinaan on löysä kiinnitys pintaan, joka johtuu pölyn tai hienon lian pääsystä niiden alle;
  • joitakin osia ei ole voideltu (tämä johtaa usein siihen, että ääni kuuluu tietyssä ongelma-alueessa ja helpottaa myös syyn löytämistä ja poistamista);
  • osien kiinnitysmekanismi ei sulkeudu kokonaan, mikä johtaa tyypillisten äänien esiintymiseen;
  • asennuksen aikana on tehty virheitä, joten ne eivät toimi oikein; • toinen syy pyyhkijöiden vinkumiseen on lasissa oleva lika (tässä tapauksessa vinkuminen jatkuu, kunnes se puhdistetaan);
  • tuotteiden kuluminen ajan myötä on myös yleinen syy;
  • häiriöt kiinnityskohdassa, jotka tulevat erityisen havaittaviksi mekanismin liikkeen aikana;
  • kumin pieni kallistuskulma suorassa kosketuksessa lasiin (kumi on asetettava 90 asteen kulmaan);
  • vieraat äänet tuulilasinpyyhkijän mekanismissa, mikä on vakava ongelma, joka vaatii diagnostiikkaa.

Poistomenetelmät

  • Puhdista kumielementit lämpimällä vedellä ja saippualla, rasvaa sitten harjat miedolla soodaliuoksella ja huuhtele huolellisesti lämpimällä vedellä. Bensiinin tai liuottimen käyttöä ei suositella - ne voivat pestä pois grafiittipinnoitteen ja vinkuminen voi voimistua.
  • Voitele saranat erityisillä aineilla.
  • Vaihda jouset uusiin tai taivuta hihnojen päitä lasia kohti, mikä lisää kohtauskulmaa.
  • Säädä harjojen asentoa. Jos terät painautuvat liian tiukasti lasia vasten, sinun on taivutettava hihnoja hieman poispäin lasista paineen vähentämiseksi.
  • Tarkista harjan kosketuskulma lasiin – staattisessa tutkimuksessa kamman tulee olla täysin kohtisuorassa pintaan nähden. Jos näin ei ole, voit kiristää pidikettä ja saavuttaa halutun kosketuskulman.
  • Voitele puolisuunnikkaan muotoiset holkit. Jos tämä ei auta, vaihda osa uuteen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kuinka tarkistaa BMW:n vesipumppu

  BMW-autojen pumppu muuttuu käyttökelvottomaksi akselin liiallisen välyksen, juoksupyörän kulumisen ja viallisten tiivisteiden aiheuttaman tiiviyden menetyksen vuoksi. Kulumisen seurauksena jäähdytysmekanismin sisällä ei ole normaalia painetta, jäähdytysneste kuumenee ja kiehuu. Viallinen pumppu on korjattava tai vaihdettava kiireellisesti - yksikön epänormaali toiminta johtaa nopeasti moottorin rikkoutumiseen. Kuinka tarkistaa vesipumppu itse BMW:n pumpun tarkistaminen on helppoa ilmeisen toimintahäiriön havaitsemiseksi. Ota pumpun akseli ja yritä kääntää sitä eri suuntiin. Pieninkin välys viittaa vialliseen laakeriin, jolloin pumppu on vaihdettava. Ahtimen perusteellisempi tarkistus (irrottamatta sitä) suoritetaan seuraavasti: Lämmitä moottori käyttölämpötilaan (+ 80 ... 90 °C). Polttomoottorin käydessä purista kädellä jäähdyttimestä tulevaa jäänestoainetta sisältävää putkea. Jos pumppu toimii oikein, putkessa on jatkuva paine. Muussa tapauksessa pumppu on viallinen. Syy...

Miksi polttoainepumppu ei toimi

  Auton polttoainepumput voivat olla sähkökäyttöisiä tai mekaanisia. Ensimmäiset syöttävät bensiiniä säiliöstä ruiskutusjärjestelmään. Jälkimmäiset voidaan jakaa kahteen tyyppiin. Nämä ovat joko korkeapainepolttoainepumppuja – korkeapainepolttoainepumppuja, joita tarvitaan polttoaineen suoraan ruiskuttamiseen sylintereihin – tai yksiköitä, jotka toimivat yhdessä kaasuttimien kanssa – niitä käytetään vanhemmissa autoissa. Emme käsittele korkeapainepolttoainepumppuja tänään, mutta tässä artikkelissa tarkastelemme mahdollisia sähköisiä ja mekaanisia ongelmia perinteisissä pumpuissa. Tässä ovat yleisimmät: Sähkövirransyöttöpiirin toimintahäiriöt. Näitä ovat katkenneet johdot, palaneet sulakkeet ja liitosten hapettuminen. Tämän seurauksena polttoainepumppu ei käynnisty, kun sytytysvirta kytketään, koska sähkömoottoriin ei tule virtaa. Polttoainesuodattimen vakava likaantuminen. Tässä tapauksessa pumppu ei yksinkertaisesti pysty pumppaamaan tarvittavaa polttoainemäärää ja luomaan...